ProefLOKAAL Bommelerwaard: verdienmodellen

Project Locatie
Onderzoek verdienmodellen voor ProefLOKAAL Bommelerwaard

ProefLOKAAL Bommelerwaard verbindt producenten en consumenten. Hoe? Door puur en lekker eten.

Het doel van ProefLOKAAL is om al het lekkers dat de Bommelerwaard te bieden heeft letterlijk op de (menu)kaart te zetten. Concreet organiseren zij vanuit een Stichting, met bestuur en commissies, ieder jaar een ProefLOKAAL Festival en 2 boerenmarkten.

De afgelopen jaren is door de initiatiefnemers, vrijwilligers en betrokken organisaties als Rabobank en Veiling Zaltbommel hard gewerkt om het concept ProefLOKAAL op de kaart te zetten. En dat is gelukt. De naamsbekendheid in de regio is gegroeid en ondernemers (zowel vanuit de agri-sector als de horeca) zien in ProefLOKAAL een aantrekkelijk concept om te werken aan samenwerking tussen sectoren en een draai geven aan de versterking van de lokale economie. Ook partners van buiten de Bommelerwaard zijn welkom deel te nemen om kennis te delen, te financieren of om ons te inspireren.

Het concept zit nu na al jaren op een break-even point. Veel dingen gaan goed, maar er zijn ook kansen waarop de organisatie graag wil door ontwikkelen om ProefLOKAAL toekomstbestendig neer te zetten. Voor de boeren en tuinders ligt er de uitdaging het concept tot meerwaarde te maken voor het eigen bedrijf. In dit project worden verdienmodellen voor ProefLOKAAL onderzocht.

Meer weten?
Neem contact op met Ilona Baan – 0630228105

Terug